LP Budva postavila uslove za opstanak koalicije
Poštovani predsjedniče,
Mi smo sa najiskrenijim namjerama ušli u koaliciju sa DPS u Budvi na lokalnim i parlamentarnim izborima 14.10.2012. godine, vjerujući Vama kao prvom čovjeku Opštine i čelnim ljudima vaše partije da će se predizborni program realizovati i samim tim bi trebalo da naša koalicija opravda ukazano povijerenje koje su nam dali građani Budve. Mi smo takoreći na polovini mandata a sve što smo obećali i predstavili kao predizborni program možemo slobodno reći da nije ispunjeno, te vas želimo otvoreno pitati ko i zašto sabotira realizaciju naših (DPS-LP) projekata za koje smo sigurni da ne koštaju puno i da se u kratkom vremenskom intervalu mogu realizovati a sve isključivo u interesu građana, Opštine Budva i preduzeća u čijoj su nadležnosti, pa ćemo vam ih i nabrojati:
- garaža u Rafailovićima sagrađena je 2008. godine i koštala je građane Budve i Opštinu preko 3 miliona eura a da nije dobila upotrebnu dozvolu i da nijesu riješeni imovinsko-pravni odnosi. Ona je data na korišćenje javnom preduzeću „Parking servis Budva“ i do danas ona još nije puštena u funkciju. Od početka mandata naše koalicije zastupamo zajednički stav da se radi o vrlo značajnoj investiciji koju treba valorizovati odnosno staviti u funkciji i ta priča se ponavlja iz godine u godinu a garaža stoji ne zaštićena, iz dana u dan devastira, služi isključivo za skupljanje skitnica, za čuvanje plovnih vozila tokom zime, za parkiranje taksi i renta car vozila i td. a onda se postavlja pitanje da se bilo što desi ko bi bio odgovoran? U ovom slučaju nosilac prava korišćenja odnosno Opština Budva. Smatramo da bi garaža bila veoma profitabilna i da se od nje mogu ubirati značajna sredstva u korist javnog preduzeća „Parking servis Budva“ i da bi to predezeće najviše trebalo da bude zainteresovano za puštanje u funkciju ove garaže što mi mislimo da sa njihove strane ne postoji ili ako postoji volja i ažurnost da se to uradi je u jako maloj mijeri. Ukoliko oni smatraju da je ta garaža neprofitabilna onda to preduzeće treba ugasiti. Naše pitanje glasi: Koliko kvadrata i kome treba da se plati da bi se dobila upotrebna dozvola, jer prosto nam vrijeđa inteligenciju da 90m2 blokira projekat vrijedan preko 3 miliona eura?
- izgradnja 10 000 m2 garažnog i poslovnog centra preko puta TQ centra Plaza. Mi smo dosta puta do sada urgirali na ažurnost Sekretarijata za zaštitu imovine u Opštini Budva da se parcela na kojoj treba da se izgradi ova garaza uknjiži na Opštinu Budva i time zaokruži jedini sporni detalj oko realizacije ugovora između firme „Trejd junik“ i Opštine Budva, po kojem je Opština kompezovala komunalije za izgradnju spomenutih 10 000m2 garažnog i poslovnog prostora. Takođe, moramo spomenuti da se i ovaj projekat ponavlja iz godine u godinu i da se ništa ne riješava. Ovo je investicija koja Opštinu košta samo malo više ažurnosti nekih sekretarijata i volje za realizacijom, naravno ukoliko investitor koji je obavezan ne ispoštuje ugovor i ne želi da ga realizuje tu se pokreće sudski postupak i traži garancija u vrijednosti radova koji treba da se izvedu. Naše pitanje glasi: Ko sabotira i zašto realizaciju ovog ugovora koji bi rasteretio saobraćaj u centru grada i ubirao značajna sredstva Opštini Budva?
- raspisivanje tendera za stazu „Lungo Mare“ na Svetom Stefanu. Ovo je projekat koji je star preko 10 godina i bez čije realizacije nikada ne bi smo ušli u koaliciju. Svijesni smo koliko bi realizacija ovog projekta značila za tamošnje lokalno stanovništvo prvenstveno znajući da je veoma mala ponuda i sadržaj koji postoji na Svetom Stefanu, te bi ovom stazom u velikoj mjeri se doprinjelo na valorizaciji malo udaljenog naselja od samog ostrva Sveti Stefan i time opravdala ubirana sredstva u opštinski budžet od tamošnjeg stanovništva. Ovdje se opet radi po našoj procijeni o neažurnosti i slaboj koordinaciji sekretarijata za investicije i službe javnih nabavki. Mi tu problem ne vidimo a on postoji pa vas pitamo ko i zašto obstruiše rad i realizaciju ovog jako značajnog projekta za Sveti Stefan i Opštinu Budva čije raspisivanje tendera ne košta puno a znači mnogo?
- izgradnja zaobilaznica od Markovića do Lastve Grbaljske. Ovdje se radi o dužini trase oko 6,5 km čije finansiranje po našim saznanjima je ponudila Vlada Crne Gore a obaveza nas ovdje je da napravimo projekat. Sa nezadovoljstvom možemo istaći da se vezano za ovaj projekat od 2012 godine gotovo ništa nije pomjerilo sa mrtve tačke. Svima nam je dobro poznato koliko bi se rasteretio saobraćaj kroz Budvu nakon izgradnje ove zaobilaznice i valorizovao prostor na tom području. Spremni smo da sve što možemo učinimo kako bi i ovaj projekta se realizovao a sve u interesu građana i Opštine Budva. Naše pitanje je da nam konkretno odgovorite što je urađeno po pitanju ovog projekta?
Ovdje smo nabrojali četiri krucijalne prioritetne stavke predizbornog programa od kojih na žalost ni jedna nije realizovana. Mi kao manjinski koalicioni partner ukazivali smo i ukazujemo na ove obaveze koje su od opšteg interesa i bez vašeg aganžmana i volje da se ovo uradi svjesni smo da od realizacije neće biti ništa, te Vas ovom prilikom molimo da nam naiskrenije odgovorite ko ovdje koči i ne dozvoljava funkcionisnje i realizaciju našeg obećanog predizbornog programa?
Na kraju znajući našu trenutno realnu snagu u lokalnom parlamentu a ne bježeći i sakrivajuće se od odgovornosti prema građanima ukoliko ne ralizujemo ovo u najkraćem mogućem roku mi ćemo biti primorani da raskinemo koaliciju jer ne vidimo svoje mjesto u takvoj vlasti.
S poštovanjem,
Budva, 10.06.2014.god.
Predśednik OOLPCG Budva
Blažo Rađenović
Odbornik OOLP Budva
Ante Petković