Ljumović: Nedopustiv odnos Gradskog saobraćaja Podgorice prema građanima, red vožnje ne postoji a građani čekaju
Odnos ,,Puteva" i Sekretarijata za saobraćaj prema građanima Glavnog grada je nedopustiv. Nije novina da je javni gradski prevoz u Glavnom gradu naše države daleko od evropskih standarda. Svi oni koji su prinuđeni da koriste isti, sjetiće se, a i sjećaju se samovolje i niskog kvaliteta usluge koja je bila dostupna građanima dok su privatni prevoznici obavljali isti. Red vožnje je bio misaona imenica, a i unificiranost karte koju su nudili privatni prevoznici suprotno odlukama nadležnih organa.
I taman kad su građani pomislili da je najzad došao kraj njihovim mukama, jer je Glavni grad preuzeo linije (makar većinu) od privatnih prevoznika, postajemo svjedoci da ,,Putevi" nastavljaju ustaljenu praksu privatnih prevoznika. Na sva zvona najavljeno je da će autobusi ići na 20 minuta radnim danima, a da će subotom to biti na 40 minuta, kako je i naznačeno u zvanično dostupnom redu vožnje sa rokom važenja do 31. januara 2024.
Nezvanično, vješto sakriveno od putnika, autobusi (neki) saobraćaju na 30 minuta radnim danima, a subotom, kao i nedeljom na sat. Validnog obavještenja o izmjenama u redu vožnje nigdje nema. Tako nije neobično viđeti putnike svakodnevno kako stoje na stanicama duže od 20 minuta radnim danima, odnosno 40 subotom i čekaju autobus koji je trebao da dođe po ustaljenom redu vožnje, ali se to ne događa. Čija je odgovornost? Moguće da je putnika, jer nemaju novca da plate taksi ili kupe sopstveni automobile?
Nadležni se ne oglašavaju, niti preduzimaju mjere koje imaju za cilj da zaštite putnike i kriju se iza netačnog reda vožnje. Ekrani koji bi trebalo da pokazuju vrijeme dolaska narednog autobusa, takođe su van stroja, te putnici mogu samo da se uzdaju u svoju intuiciju i vjeruju da će se u nekom momentu, ni prerano, a ni prekasno, pojaviti autobus kojim moraju stići iz tačke A do tačke B. Razlozi za ovakav odnos prema građanima mogu biti razni, ali nemar i neprofesonalizam novih upravitelja Glavnog grada nameće se kao primarni, jer oni sasvim sigurno ne koriste gradski prevoz osim u svrhu lične promocije i samo za jednu promotivnu vožnju.
Besplatnost usluge takođe može biti razlog, jer populističke mjere imaju nesagledive finansijske posljedice, koje se nekako moraju nadomjestiti, te se kao jedna od mjera nameće i to da se nude usluge, ali se iste ne isporučuju u mjeri i obimu potrebnom za nesmetano funkcionisanje i cirkulaciju građana Glavnog grada.
Aleksandar Ljumović, potpredsjednik Liberalne partije